Defect aan mijn toestel

Hieronder vind je alle veelgestelde vragen die gaan over de topic ‘Mijn bestelling’.

Garantie

DEVSO volgt de standaard garantievoorwaarden van de constructeurs op (2 jaar garantie op toestel en 6 maanden garantie op de batterij indien deze verwijderbaar is).

DEVSO volgt de standaard garantievoorwaarden van de constructeurs op (2 jaar garantie op toestel en 6 maanden garantie op de batterij indien deze verwijderbaar is).

De garantie geldt voor alle problemen en defecten waar de gebruiker geen oorzaak van is of waar de gebruiker niets aan kan doen. Stoot-, val- en waterschade zijn steeds buiten garantie.

 

Doorgaans is stoot-, val- en waterschade alsmede schade of problemen die bewust zijn veroorzaakt uitgesloten van de garantie.

Omdat uw toestel verzekerd is, kan je toestel uiteraard wel hersteld worden. Klik hier voor meer informatie over de verzekering.

Ja, dit kan zeker. Je kan zelf beslissen of je het toestel laat herstellen via DEVSO of een andere herstellingsfirma.

Omdat uw toestel verzekerd is, moet dit ook aangemeld worden bij de verzekering. Klik hier voor meer informatie over de verzekering.

Herstelling

In geval van schade dien je onmiddellijk contact op te nemen met Devso voor herstelling.
Je stuurt een mail naar het emailadres basf@devso.be met details van het defect of vul het formulier in en Devso start het proces. Aan te leveren informatie :

  • Serienummer
  • Naam eindgebruiker
  • Type toestel
  • Schade
  • Oorzaak van defect

In geval van schade dien je onmiddellijk contact op te nemen met Devso voor herstelling.
Je stuurt een mail naar het emailadres basf@devso.be met details van het defect of vul het formulier in en Devso start het proces. Aan te leveren informatie :

  • Serienummer
  • Naam eindgebruiker
  • Type toestel
  • Schade
  • Oorzaak van defect

Je kan kiezen door wie je de herstelling laat uitvoeren. Via Devso of via een ander officiële reparateur naar keuze.

Indien via Devso Je dient het toestel naar ons te verzenden (TAV Devso , Dorpstraat 54, 3200 Aarschot) (aangeraden om dit aangetekend te doen). De verzendkosten zijn ten kosten van de werknemer en de retour ten kosten van Devso.

Indien via officiële reparateur naar keuze: Je dient via de claimform je schade te melden en de bijhorende kosten te rapporteren (vgl met schade aan de wagen). De verzekering keurt het schadebestek goed en de herstelling kan uitgevoerd worden. De werknemer stuurt dan de factuur naar basf@devso.be en de verzekeringsmaatschappij betaalt binnen de 10 werkdagen terug.

De snelste manier is door een afspraak te maken bij een Erkend Apple service center en het defect laten repareren.

Eens ingelogd op de support website van apple ( https://support.apple.com/nl-be/repair ) zal u het dichtstbijzijnde center terugvinden.

U heeft ook de optie om het toestel te laten ophalen en te verzenden, maar dan duurt het proces enkele dagen.

Daar het toestel verzekerd is, zal de kost terugbetaald worden door de verzekering.

De prijzen voor de herstelling liggen vast en elk erkend servicecenter zal dezelfde kost aanrekenen. (https://support.apple.com/nl-be/iphone/repair/service/screen-replacement)

Van zodra u de factuur heeft betaald, mag u deze aan ons bezorgen en zullen wij een dossier openen bij de verzekering. Van zodra deze hun akkoord hebben gegeven (binnen de 10 werkdagen na opening claim) betalen wij de factuur terug aan u.

 

Het toestel kan ook via ons hersteld worden maar dan bent u minstens het toestel 10 werkdagen kwijt, mogelijks langer.

De snelste manier is door een afspraak te maken bij een Erkend Samsung service center en het defect laten repareren.

Eens ingelogd op de support website van samsung ( https://www.samsung.com/be/support/repair/ ) zal u het dichtstbijzijnde center terugvinden. U heeft ook de optie om het toestel te laten ophalen en te verzenden, maar dan duurt het proces enkele dagen.

Daar het toestel verzekerd is, zal de kost terugbetaald worden door de verzekering.

De prijzen voor de herstelling liggen vast en elk erkend servicecenter zal dezelfde kost aanrekenen.

Van zodra u de factuur heeft betaald, mag u deze aan ons bezorgen en zullen wij een dossier openen bij de verzekering. Van zodra deze hun akkoord hebben gegeven (binnen de 10 werkdagen na opening claim), betalen wij de factuur terug aan u.

Het toestel kan ook via ons hersteld worden maar dan bent u minstens het toestel 10 werkdagen kwijt, mogelijks langer.

Kostprijs

In het uitzonderlijke geval dat je buiten de garantievoorwaarden of de voorwaarden van de all-in verzekering zou vallen, draag je zelf de kosten en wordt er een bestek opgemaakt. Wij laten onze toestellen herstellen bij officiële/erkende herstelpunten. Je kan inderdaad vaak herstelpunten vinden waar ze de herstellingen goedkoper kunnen uitvoeren echter zonder behoud van garantie.

Ja, dat kan indien het gaat om defecten die niet door de garantie zijn gedekt. Daar het een toestel betreft met verzekering voor accidentele schade, worden de kosten voor de herstelling terugbetaald (na goedkeuring van de verzekering).

Ja, dat mag zolang het toestel wordt hersteld bij een erkende hersteldienst en het defect bij ons gemeld is.

In dit geval wordt je toestel zonder herstelling teruggestuurd en dien je de bestekkosten te betalen.

nl_NL