Defect aan mijn toestel

Hieronder vind je alle veelgestelde vragen die gaan over de topic ‘Mijn bestelling’.

Garantie

DEVSO volgt de standaard garantievoorwaarden van de constructeurs op (2 jaar garantie op toestel en 6 maanden garantie op de batterij indien deze verwijderbaar is).

Voor Apple toestellen geldt maar 1 jaar garantie daar om om een B2B verkoop gaat.

DEVSO volgt de standaard garantievoorwaarden van de constructeurs op (1 jaar garantie op toestel en 6 maanden garantie op de batterij indien deze verwijderbaar is).

Voor Apple toestellen geldt altijd maar 1 jaar garantie daar om om een B2B verkoop. gaat.

De garantie geldt voor alle problemen en defecten waar de gebruiker geen oorzaak van is of waar de gebruiker niets aan kan doen. Stoot-, val- en waterschade zijn steeds buiten garantie.

Doorgaans is stoot-, val- en waterschade alsmede schade of problemen die bewust zijn veroorzaakt uitgesloten van de garantie.

Ja, dit kan zeker. Je kan zelf beslissen of je het toestel laat herstellen via DEVSO of een andere herstellingsfirma.

Herstelling

In geval van schade dien je onmiddellijk contact op te nemen met DEVSO voor herstelling.
Je stuurt een mail naar het emailadres endpoints@devso.be met details van het defect of vul het formulier in en DEVSO start het proces. Aan te leveren informatie:

  • Serienummer
  • Naam eindgebruiker
  • Type toestel
  • Schade
  • Oorzaak van defect

Je kan kiezen door wie je de herstelling laat uitvoeren. Via DEVSO of via een ander officiële reparateur naar keuze.

Indien via DEVSO: Je dient het toestel naar ons te verzenden (DEVSO, TAV Servicedesk, Dorpstraat 54, 3200 Aarschot) (aangeraden om dit aangetekend te doen). De verzendkosten zijn ten kosten van de werknemer en de retour ten kosten van DEVSO.

Wij laten onze toestellen herstellen bij officiële/erkende herstelpunten. Je kan inderdaad vaak herstelpunten vinden waar ze de herstellingen goedkoper kunnen uitvoeren echter zonder behoud van garantie.

Kostprijs

Ja, dat mag zolang het toestel wordt hersteld bij een erkende hersteldienst en het defect bij ons gemeld is.

Ja, dat kan indien het gaat om defecten die niet door de garantie zijn gedekt. De werknemer draagt steeds de kosten van de herstelling. 

In dit geval wordt je toestel zonder herstelling teruggestuurd en dien je de bestekkosten te betalen.

Ik heb nog andere vragen over mijn defect toestel, die hierboven niet beantwoord zijn, waar kan ik hiervoor terecht?

Je kan contact op nemen met Devso op het emailadres: endpoints@devso.be

Een defect of gestolen toestel

nl_NL