Defect aan mijn toestel

Hieronder vind je alle veelgestelde vragen die gaan over de topic ‘Mijn bestelling’.

Garantie

Hoe lang geniet ik van de garantie op mijn gsm?

DEVSO volgt de standaard garantievoorwaarden van de constructeurs op (2 jaar garantie op toestel en 6 maanden garantie op de batterij indien deze verwijderbaar is).

Hoe lang geniet ik van de garantie op mijn laptop?

DEVSO volgt de standaard garantievoorwaarden van de constructeurs op (2 jaar garantie op toestel en 6 maanden garantie op de batterij indien deze verwijderbaar is).

Welke defecten zijn gedekt door de garantie?

De garantie geldt voor alle problemen en defecten waar de gebruiker geen oorzaak van is of waar de gebruiker niets aan kan doen. Stoot-, val- en waterschade zijn steeds buiten garantie.

Welke defecten zijn niet gedekt door de garantie?

Doorgaans is stoot-, val- en waterschade alsmede schade of problemen die bewust zijn veroorzaakt uitgesloten van de garantie.

Kan ik het toestel laten herstellen indien het toestel buiten garantie is?

Ja, dit kan zeker. Je kan zelf beslissen of je het toestel laat herstellen via DEVSO of een andere herstellingsfirma.

Herstelling

Hoe verloopt de herstelling indien ik een toestel bezit via leasing?

In geval van schade dien je onmiddellijk contact op te nemen met Ufirst voor herstelling.

Je stuurt een mail naar het emailadres  endpoints@devso.be met details van het defect of vul het formulier in en Devso start het proces. Aan te leveren informatie:

  • Serienummer
  • Naam eindgebruiker
  • Type toestel
  • Schade
  • Oorzaak van defect

Je kan kiezen door wie je de herstelling laat uitvoeren. Via Devso of via een ander officiële reparateur naar keuze.

Indien via Devso: Je dient het toestel naar ons te verzenden (TAV Devso, Servicedesk, Koningin Astridlaan 62 te 2550 Kontich) (aangeraden om dit aangetekend te doen). De verzendkosten zijn ten kosten van de werknemer en de retour ten kosten van Devso.

Indien je een verzekering hebt afgesloten of de waarde van je toestel meer dan 300 € bedraagt:
Je dient via de claimform je schade te melden en de bijhorende kosten te rapporteren (vgl met schade aan de wagen). De verzekering keurt het schadebestek goed en de herstelling kan uitgevoerd worden. De werknemer stuurt dan de factuur naar endpoints@devso.be en de verzekeringsmaatschappij betaalt binnen de 10 werkdagen terug.

Hoe verloopt de herstelling indien ik geen verzekering heb?

In geval van schade dien je onmiddellijk contact op te nemen met DEVSO voor herstelling.
Je stuurt een mail naar het emailadres endpoints@devso.be met details van het defect of vul het formulier in en DEVSO start het proces. Aan te leveren informatie:

  • Serienummer
  • Naam eindgebruiker
  • Type toestel
  • Schade
  • Oorzaak van defect

Je kan kiezen door wie je de herstelling laat uitvoeren. Via DEVSO of via een ander officiële reparateur naar keuze.

Indien via DEVSO: Je dient het toestel naar ons te verzenden (TAV DEVSO, Servicedesk, Noorderlaan 98 b9 te 2030 Antwerpen) (aangeraden om dit aangetekend te doen). De verzendkosten zijn ten kosten van de werknemer en de retour ten kosten van DEVSO.

Hoe verloopt de herstelling indien ik een verzekering heb?

In geval van schade dien je onmiddellijk contact op te nemen met Devso voor herstelling.

Je stuurt een mail naar het emailadres endpoints@devso.be met details van het defect of vul het formulier in en Ufirst start het proces. Aan te leveren informatie:

  • Serienummer
  • Naam eindgebruiker
  • Type toestel
  • Schade
  • Oorzaak van defect

Je kan kiezen door wie je de herstelling laat uitvoeren. Via Devso of via een ander officiële reparateur naar keuze.

Indien via Devso: Je dient het toestel naar ons te verzenden (TAV Devso, Servicedesk, Noorderlaan 98 b9 te 2030 Antwerpen) (aangeraden om dit aangetekend te doen). De verzendkosten zijn ten kosten van de werknemer en de retour ten kosten van Devso.

Je dient via de claimform je schade te melden en de bijhorende kosten te rapporteren (vgl met schade aan de wagen). De verzekering keurt het schadebestek goed en de herstelling kan uitgevoerd worden. De werknemer stuurt dan de factuur naar endpoints@devso.be en de verzekeringsmaatschappij betaalt binnen de 10 werkdagen terug.

Hoe vraag ik een herstelling aan? / Waar moet ik een defect melden?

In geval van schade dien je onmiddellijk contact op te nemen met Devso voor herstelling.
Je stuurt een mail naar het emailadres endpoints@devso.be met details van het defect of vul het formulier in en Devso start het proces. Aan te leveren informatie :

  • Serienummer
  • Naam eindgebruiker
  • Type toestel
  • Schade
  • Oorzaak van defect

Heb ik recht op een vervangtoestel tijdens de reparatie van mijn defect toestel?

Nee, er is geen vervangtoestel voorzien.

Waarom is de bestekprijs zo hoog? Er zijn winkels waar ze veel goedkoper toestellen herstellen?

Wij laten onze toestellen herstellen bij officiële/erkende herstelpunten. Je kan inderdaad vaak herstelpunten vinden waar ze de herstellingen goedkoper kunnen uitvoeren echter zonder behoud van garantie.

Kostprijs

De herstelling is ergens anders goedkoper. Mag ik mijn toestel ergens anders laten herstellen?

Ja, dat mag zolang het toestel wordt hersteld bij een erkende hersteldienst en het defect bij ons gemeld is.

Zijn er kosten verbonden aan de herstelling?

Ja, dat kan indien het gaat om defecten die niet door de garantie zijn gedekt. De werknemer draagt steeds de kosten van de herstelling. Indien het een toestel betreft met verzekering voor accidentele schade, draagt de werknemer alleen de franchise.

Ik ga niet akkoord met het opgemaakte bestek. Wat gebeurt er met mijn toestel?

In dit geval wordt je toestel zonder herstelling teruggestuurd en dien je de bestekkosten te betalen.

Ik heb nog andere vragen over mijn defect toestel, die hierboven niet beantwoord zijn, waar kan ik hiervoor terecht?

Je kan contact op nemen met Ufirst op het emailadres: endpoints@devso.be

Een defect of gestolen toestel

nl_NL